سایت پاورپوینت دانشجویی آماده درسی با طبقه بندی ,نمونه پاورپوینت

دانلود پاورپوینت حرفه ای برای ارائه دانشجویی عمران حسابداری طرح توجیهی پرسشنامه پیشینه تحقیق مقالات رشته های مختلف طرح درس و گزارش کارآموزی پرزنتیشن آماده

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 710
  • بازدید دیروز : 593
  • بازدید کل : 864694

پیوند ها

پاورپوینت اختصاصات ظاهري، فيزيكي، شيميايي و راديولوژيكي آب آشاميدني


پاورپوینت اختصاصات ظاهري، فيزيكي، شيميايي و راديولوژيكي آب آشاميدني

نام فایل : اختصاصات ظاهري، فيزيكي، شيميايي و راديولوژيكي آب آشاميدني

فرمت : .ppt

تعداد صفحه/اسلاید : 60

حجم : 1331 کیلوبایت


اختصاصات ظاهري، فيزيكي، شيميايي و راديولوژيكي آب آشاميدني
اختصاصات ظاهري آب آشاميدني - طعم و بو اساسی ترین مسئله در مورد آب تصفیه شده عدم داشتن طعم و بو است. به استثناء موادی نظیر کلرورسدیم در آب که فقط بر روی طعم آب اثر گذاشته و تأثیری بر بوی آب ندارند، بوی آب ارتباط نزدیکی با طعم آن دارد.
عوامل مختلفي نظير رشد جلبكها ، تجزيه گياهان آبزي ، محصولات حاصل ازكلرينه كردن آب مثل كلرو فنلها و راكد ماندن آب در انتهاي شكبه توزيع درايجاد طعم و بوي آب مؤثرند. منشأ مشکلات مربوط به طعم و بوی آب ممکن است كيفيت آب خام، عدم كارايي سيستم تصفيه ، خوردگي شيميايي و يا رشد بيولوژيكي در سيستم توزيع باشد.
طعم و بوی آب همواره مسئله­ای است که مورد اعتراض مصرف کنندگان قرار می گیرد. با توجه به تأثیر منبع آب در پیدایش طعم و بو، مقدار وکیفیت آن در فصول مختلف سال ممکن است متغیر باشد. - شدت طعم و بو به دما و PH وابسته است . - بطور كلي در مورد طعم و بو هدف اين است كه آب تأمين شده براي 90 درصد مردم مطلوب باشد.
TON: Threshold Odor Number

حجم آب بدون بو + حجم نمونه
TON =
حجم نمونه

بخشی از مشکلات طعم آب به نمک­های موجود در آب (کل جامدات محلول) و حضور برخی فلزات نظیر آهن، مس و منگنز مربوط می شود. در حالت کلی آبهائی که مقدار کل جامدات محلول آنها کمتر از mg/l1200 هستند از نظر مصرف­کنندگان قابل قبول هستند اما مقادیر کمتر از 650 میلی گرم در لیتر ارجحیت بیشتری دارند.
حد آستانه طعم بعضی از فلزات


علاوه بر فلزات و جامدات محلول ، طعم و بوي نامطلوب آب ممکن است به آلودگی آب با ترکیبات آلی سنتتیک مرتبط باشد . در این میان ترکیبات فنلی کلرینه شده از جمله تركيباتي هستند که بوی نامطلوبی دارند. علاوه بر این سایر محصولات جانبی حاصل از گندزدایی با کلر نظیر کلروفرم و برمرفوم به ترتیب در غلظت های mg/L1/0و mg/L3/0 توسط حس بویائی قابل تشخیص هستند.

تجزیه گیاهان آبزی و محصولات حاصله از فعالیت میکروبی از جمله عوامل مؤثر دیگری هستند که در ایجاد طعم و بو در آبهای سطحی نقش دارند. ارگانیسم­های متعددی نظیر انواع جلبک­ها، باکتریها، قارچها و پروتوزآها در ایجاد چنین مشکلاتی نقش دارند اما بیشترین مشکلات طعم و بو در آب به باکتریهای رشته­ای، اکتینومسیت­ها و جلبک­های سبزـ آبی نسبت داده می­شود.
این میکروارگانیسم ها با تولید فرآورده های متعددی باعث تولید طعم و بو در آب می شوند. از میان متابولیت های تولید شده توسط اکتینومسیت ها و جلبک های سبز ـ آبی می توان به ژئوزمین و متيل ایزو بورنئول (MIB) اشاره کرد که باعث تولید بوی خاک کپک زده در آب می شوند.
حد آستانه بوی این ترکیبات کمتر از 10 نانوگرم در لیتر است.
بعضی از ترکیبات مولد طعم و بو در آب
علاوه بر آبهای سطحی در بعضی از منابع آب زیرزمینی و سیستم های توزیع ممکن است در اثر احیاء سولفات توسط باکتریهای بیهوازی، بوی نامساعد سولفید هیدروژن تولید شود. بوی این گاز که شبیه تخم­مرغ گندیده بوده و در غلظت های کمتر از 100 نانوگرم در لیتر قابل تشخیص است.
باکتریهای تولید کننده این ترکیب گونه­ای از باکتریهای گوگردی تحت عنوان دی سولفو و­يبريودی سولفوریکانس است. از جمله متابوليت­هاي دیگرباکتریايی که باعث تولید طعم و بوی شبیه لجن و ماهی در سیستم­های توزیع می­شوند می­توان به ترکیبات دی متيل پلی سولفیدها و متیل مرکاپتان اشاره کرد.
کدورت
پدیده ای است که میزان شفافیت آب را مشخص میکند. کدورت در آبهای سطحی به دلیل حضور مواد کلوئیدی از قبیل رس و سیلت، پلانکتونها، میکرو ارگانیسم ها و ترکیبات آلی حاصل از تجزیه گیاهان و بقایای حیوانات ظاهر می شود. کدورت باعث پراکندگی و یا جذب نور در حین عبور در آب بر روی یک خط مستقیم می شود.

هرچند تغییرات مواد معلق باعث تغییرات کدورت آب می­شود ولی برقراری و ارائه یک رابطه بین میزان کدورت و مقدار مواد معلق به دلیل تاثیر ویژگیهای مواد معلق نظیر اندازه، شکل و ضریب شکست در میزان جذب و پراکنده کردن نور بسیار مشکل است. کدورت بالای آب علاوه بر ظاهر نامناسب باعث جذب مواد شیمیایی و يا عوامل بيولوژيكي می شود که ممکن است از نظر بهداشتی خطرناک بوده و یا باعث بو و مزة نامناسب در آب می شود.

همچنین عوامل مولد کدورت با ایجاد سطح جذب برای ارگانیسم های بیولوژیکی در فرآیند گندزادایی نیز مداخله نموده و کارآیی فرآیند را درنابودی عوامل بیولوژیک تحت تاثیر قرار می دهد. روشهای مختلفی برای سنجش کدورت مورد استفاده قرار می گیرد که شامل روش کدورت سنجی جکسون، روش نفلومتری و روش فورمازین است.
روشهاي استاندارد سنجش كدورت عبارتند از : 1 – توربيديمتري : سنجش قدرت عبور نور (JTU)Jackson Turbidity Unit2 – نفلومتري : سنجش قدرت پراكنده شدن نور (NTU)Nephelometric Turbidity Unit
در روش جکسون میزان عبور نور شمع استاندارد جکسون از نمونه آب مورد سنجش قرار می گیرد، اما در روش نفلومتری و فورمازین میزان پراکنده شدن نور به عنوان معیاری برای تعیین میزان کدورت نمونه مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی کدورت آب تصفیه شده به عنوان معیاری برای سنجش کارآیی واحدهای تصفیه آب (انعقاد، ته نشینی و فیلتراسیون) مورد توجه است. سازمان جهانی بهداشت میزان کدورت قابل قبول آب شرب را برحسب واحد نفلومتری 5 واحد (NTU5) تعیین کرده است. معمولاً ظاهر آبی که کدورت آن کمتر از NTU5 باشد برای مصرف کنندگان قابل قبول است.
رنگ
آب خالص معمولاً فاقد رنگ است اما در طبیعت به دلیل خاصیت انحلالی آب و تماس آن با محیط اطراف انواع مختلفی از مواد در آب حل شده و باعث پیدایش رنگ در آن می­شوند. رنگ در آب آشامیدنی ممکن است به دلیل حضور مواد آلی طبیعی نظیر مواد هیومیکی یا مواد معدنی محلول نظیر آهن و منگنز و یا به دلیل حضور اسیدهای آلی باشد. علاوه بر موارد فوق رنگ آب ممکن است به واسطه دفع پسابهای صنعتی حاوی رنگ نظیر فاضلاب صنایع کاغذسازی، صنایع نساجی و ... باشد. رنگ موجود در آب به صورت رنگ حقیقی و ظاهری تقسیم بندی می­شود.

....


مبلغ واقعی 35,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 28,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 27

برچسب های مهم

کسب در آمد از اینترنت روزانه 2 میلیون

به زبان خیلی ساده،مشاغل اینترنتی، کارهایی هستند که به زمان و مکان خاصی وابسته نیستند و در بستر اینترنت و اغلب به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. در این دسته از مشاغل، بدون اینکه مجبور باشید از خانه خارج شوید، یا موظف باشید در تایم و محل معینی کار کنید، می‌توانید از طریق اینترنت ... ...

فروش قولنامه رسمی پیش فروش به صورت pdf

فروش قولنامه رسمی پیش فروش به صورت pdf

فروش قولنامه رسمی پیش فروش به صورت pdf ... ...

دانلود حل المسائل تحقیق در عملیات فردریک هیلیر Frederick Hillier

دانلود حل المسائل تحقیق در عملیات فردریک هیلیر Frederick Hillier

دانلود حل المسائل تحقیق در عملیات فردریک هیلیر Frederick S. Hillier   تعداد صفحات: 1099 زبان: لاتین ویرایش : نهم فرمت: PDF عنوان لاتین: Introduction to Operations Research نویسنده: فردریک هیلیر - Frederick S. Hillier     ... ...

فروش قولنامه یااجاره نامه رسمی املاک به صورتword,pdf

فروش قولنامه   یااجاره نامه رسمی املاک به صورتword,pdf

فروش قولنامه یااجاره نامه رسمی املاک به صورتword,pdf ... ...

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA 1800 RM-653 ورژن 06.51

دانلود فایل فلش فارسی  NOKIA 1800  RM-653 ورژن  06.51

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA 1800 RM-653 ورژن 06.51 ... ...

فروش قولنامه رسمی مشا رکت ساخت به صورت pdf

فروش قولنامه رسمی مشا رکت ساخت به صورت pdf

فروش قولنامه رسمی مشا رکت ساخت به صورت pdf ... ...

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

کتاب صوتی سکس تا فرا آگاهی

هرچه "من" فردی قوی تر باشد، ظرفیتش برای یکی شدن با دیگری کمتر است. آن"من" دیواری در این بین است، خودش را اظهار می کند. اظهار او چنین است: تو، تو هستی و من، من هستم. فاصله ای بین تو و من هست. آن وقت مهم نیستکه من چقدر تو را دوست داشته باشم، شاید تو را در آغوش هم بگیرم، با ... ...

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA X7-00 RM-707 ورژن 111.030

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA X7-00  RM-707 ورژن 111.030

دانلود فایل فلش فارسی NOKIA X7-00 RM-707 ورژن 111.030 ... ...

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری حسابداری 1 - دکتر مهرانی و دکتر کرمی + 8 دوره نمونه سوال با پاسخنامه

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری حسابداری 1 - دکتر مهرانی و دکتر کرمی + 8 دوره نمونه سوال با پاسخنامه

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری حسابداری 1 - دکتر مهرانی و دکتر کرمی + 8 دوره نمونه سوال با پاسخنامه این مجموعه شامل دوبخش می باشد: 1 . اسلایدهای خلاصه کتاب تئوری حسابداری 1 به صورت تفکیک شده فصول 1 تا 7 2. آرشیو 8 دوره نمونه سوال تئوری حسابداری 1 به همراه ... ...

پرزنتیشن آماده

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما